RELOAD! - Reisverslag uit Hereford, Verenigd Koninkrijk van Wico Vos - WaarBenJij.nu RELOAD! - Reisverslag uit Hereford, Verenigd Koninkrijk van Wico Vos - WaarBenJij.nu

RELOAD!

Door: wicovos

Blijf op de hoogte en volg Wico

09 Augustus 2011 | Verenigd Koninkrijk, Hereford

9 augustus 2011,

Acht uur opstaan is en blijft vroeg tijdens een vakantie, zeker als je daarvor een wekker gebruikt. Maar ja, we hadden dan ook een missie: laser-gamen in de natuur. We hadden er zin in en hadden al dagen eerder geboekt met hoog gespannen verwachtingen.

Eenmaal aangekomen op de plaats van het event bleek het een kinderspeelparadijs te zijn in een groot bungalowpark voor luxe toeristen, die niet in staat zijn zichzelf te vermaken. Het slagveld was opgebouwd uit opblaas-springkussen-huisjes middenop een grasveld. We hebben ons anderhalf uur echter prima vermaakt, veel gelachen en vet gewonnen natuurlijk. Het was een sportieve ervaring waar we best bezweet en vermoeid vandaan kwamen.

Nanette wachtte ons op met broodjes ei en bacon, want die was ook in de veronderstelling, dat we terug zouden keren van een MilSim ervaring, wat dus een beetje tegenviel.

De middag hebben we besteed in Hereford, waar in de kathedraal de Mappa Mundi te zien was. Echt weer zo’n uitermate geraffineerde actie van de kerk, waarbij ze veel geld aan ons verdienden met helemaal weinig. De Mappa Mundi is best leuk en een echt kunstwerk uit de middeleeuwen, maar mag wat mij betreft ook gewoon weer terug worden gehangen in de kerk zelf, zonder tentoonstelling eromheen, die toch nergens over gaat.

We hebben een biertje gedronken in Pub ‘The Black Lion’, waar de gasten aangenaam waren en het gesprek natuurlijk al snel over de rellen in London ging. De mannen aan de bar vonden, dat de relschoppers maar gauw afgeknald moesten worden en dat er een avondklok moest worden ingesteld. Sarcastische humor gelukkig. Bram werd met zijn rode haar herkend als Viking en later als Kelt en we moesten maar gauw eens in Schotland op bezoek.

We zijn nog even een rondje rond de rivier gaan wandelen en daarna op weg gegaan voor de avondmaaltijd. Vanavond nog een biertje in de pub hier in het dorp en dan morgen naar het zuiden, naar ‘New Forest’.