Stuk gaan. - Reisverslag uit Hereford, Verenigd Koninkrijk van Wico Vos - WaarBenJij.nu Stuk gaan. - Reisverslag uit Hereford, Verenigd Koninkrijk van Wico Vos - WaarBenJij.nu

Stuk gaan.

Door: wicovos

Blijf op de hoogte en volg Wico

07 Augustus 2011 | Verenigd Koninkrijk, Hereford

6 augustus 2011,

Vanochtend bleek de waterkraan van de caravan te lekken in het keukenkastje en bleek ook het luchtbed van Bram lek te zijn. We hebben het kraanlek onderzocht en voorlopig niet te repareren verklaard, het luchtbed weer opgepompt, maar toen we vanmiddag thuis kwamen bleek dat toch weer leeg te zijn gelopen.

We gebruiken nu water uit een kan en hebben een nieuw luchtbed gekocht bij de receptie van de camping en hopen dat nu alles gewoon verder een beetje heel blijft.

We hebben uitgebreid uitgeslapen en ontbeten en zijn daarna op weg gegaan naar een speelterrein, waar je buiten kon laser gamen. Helaas was er een vrijgezellenfeestje aan de gang dus we konden niet mee doen. Morgen hopen we wel mee te kunnen doen met een ander spelletje ergens in een bos, maar er waren nog maar vier andere aanmeldingen voor het spel, dus daar worden we nog over gebeld.

Daarna zijn we naar het plaatsje ‘Ledbury’ gereden, wat een heel pittoresk plaatsje blijkt te zijn met oeroude Engelse vakwerkhuisjes en een hele oude marktplaats. We waren even in de kerk, die tenminste nuttig gebruikt wordt voor meer dan alleen de diensten op zondag. Al die mensen hier zijn heel erg LIEF en dat is behoorlijk opvallend. Ook het landschap is prachtig en erg romantisch, Anton Pieck – achtig.

Het is erg leuk om hier rond te rijden en steeds achter elke bocht weer van een nieuw uitzicht te kunnen genieten. De andere weggebruikers worden soms gek van ons, omdat we rijden als een stel bejaarden. Ik moet ook bij elke kruising steeds bedenken aan welke kant van de weg ik moet gaan rijden en hoe ik dan moet oversteken.

In de plaatselijke Pub van Ledbury, Free house ‘The Horse shoe’ hebben we wat gedronken en een rugbywedstrijd gekeken, waarna we met goedgevulde boodschappentassen weer caravanwaarts konden.

Het regent soms, het waait en het is vooral frisser.

• 07 Augustus 2011 - 17:04

Guido:

Hoi lui, leuk verhaal tot nu toe en volgens mij hebben jullie de perfecte Engeland ervaring; mooie dorpjes, 'het weer' en strak gemaaide camping gazons. Hier alles O.K. en druk. Elke dag op zee en zo bruin als een reep pure chocolade. Dinsdag weer wind en dan eindelijk weer eens niet om 06:00 opstaan maar mijn gedetineerden weer eens bezoeken. Geniet van de resterende dagen en tot ziens! Ciao, Guido.