Voorbereidingen 2 - Reisverslag uit 's-Gravendeel, Nederland van Wico Vos - WaarBenJij.nu Voorbereidingen 2 - Reisverslag uit 's-Gravendeel, Nederland van Wico Vos - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen 2

Door: wicovos

Blijf op de hoogte en volg Wico

12 Juli 2011 | Nederland, 's-Gravendeel

Voorbereidingen 2

Vandaag langs de ANWB geweest voor een ‘Visum Support Letter’ voor de USSR. Dat is een uitnodiging door een organisatie of een hotel, waarin staat dat je bij hen te gast bent. Die heb je nodig voor een visum voor Rusland.

Vervolgens het Visum Bureau gebeld. Als ik echt op 1 augustus wil vertrekken moet ik alle visa met spoed aanvragen. Dat zou excl. BTW en bemiddelingstoeslag ongeveer € 550,- gaan kosten.

Als ik echter op 11 augustus vertrek kost het hele visum pakket ‘slechts’ € 297,50 incl. BTW en toeslagen, want dan kan alles op een normaal tempo worden geregeld.

Dus ik vertrek tien dagen later dan gepland.
Verder krijg ik een ‘Rusland verklaring’ van mijn zorgverzekeraar toegestuurd en ben ik doorlopend reisverzekerd voor € 56,- per jaar.

Inmiddels ben ik ook in het bezit van landkaarten van Duitsland, Polen, Rusland, Mongolië en China, totaal € 26,- bij de ANWB. Bij dezelfde winkel kocht ik ook een schouderholster voor het op mijn lijf kunnen dragen van reisdocumenten en geld. Het bijpassende revolver laat ik thuis... ;-)

De Yamaha startte vanmorgen niet in een keer. Dat is vreemd en baart mij een beetje zorgen. De onlangs gerepareerde elektriciteit lijkt nog niet helemaal in orde. Ik hoop maar dat wat dat betreft het een en ander een beetje ‘aan elkaar groeit’.

Ik heb zojuist via Motorforum.nl een uitstekend verhaal gelezen van een paar jongens, die door Mongolië zijn gereisd met de motorfiets. In Mongolië zijn geen wegen, maar karrensporen, geen bruggen, maar doorwaadbare plaatsen en het is er FANTASTISCH mooi! Ik weet nu dat ik in elk geval mijn tent mee moet nemen en ook mijn lange onderbroek...

Ik krijg zojuist ook het zeer verontrustende berichtje binnen, dat mijn rijbewijs in China niet geldig is...
Toch wel vrij belangrijk als je op de motor door China wil reizen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wico

Actief sinds 11 Juli 2011
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 20579

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2011 - 12 Oktober 2011

Rotterdam - Shanghai

01 Augustus 2011 - 01 Oktober 2011

Rotterdam - Istanbul - Rotterdam

22 Augustus 2011 - 02 September 2011

Reisje langs de Rijn

Landen bezocht: