Voorbereidingen 1 - Reisverslag uit 's-Gravendeel, Nederland van Wico Vos - WaarBenJij.nu Voorbereidingen 1 - Reisverslag uit 's-Gravendeel, Nederland van Wico Vos - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen 1

Door: wicovos

Blijf op de hoogte en volg Wico

12 Juli 2011 | Nederland, 's-Gravendeel

Ik wil graag 1 augustus vertrekken, maar moet nog vaccineren en 3 verschillende visa aanvragen. Het zou dus zomaar een paar dagen later kunnen worden eer ik vertrek.

Mijn motorfiets is redelijk in orde. Ik heb vandaag zoveel mogelijk stickers verwijderd, zodat hij bijna helemaal wit is.
Banden zijn goed voor minstens 7000 km en ik heb een kettingset, die zeker nog 20.000 km moet kunnen halen.
Er komt waarschijnlijk een bandenwissel in Irkoetsk. Verder denk ik voor mijn motorfiets niks extra's nodig te hebben, behalve wat olie en natuurlijk VEEL benzine.

Mijn andere uitrusting is in perfecte staat en zelfs overcompleet en ik heb de tassen om het in te vervoeren. Ik mis nog een jerrycan voor extra benzine.

Ik heb geen TomTom of Garmin en ook nog geen topografisch materiaal, ik heb ook nog geen duidelijke route, maar ik heb wel een kompas.

De wegen in Rusland liggen er behoorlijk goed bij. Over de wegen in Mongolië en China weet ik nog niet veel, maar dat zal snel veranderen.
Ik weet inmiddels wel, dat het in Mongolië 's nachts erg koud kan zijn (-10) en overdag juist erg warm (+25).

Ik heb verder nog niet echt nagedacht over hoe ik vanuit Sjanghai weer terug naar huis kom. Vliegticket enkele reis? Motorfiets op de trein of in een container per schip?
Zelf ook met de trein? Zelf ook met de trein naar Moskou en dan weer op de motor naar huis?
Ik weet het nog niet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wico

Actief sinds 11 Juli 2011
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 20565

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2011 - 12 Oktober 2011

Rotterdam - Shanghai

01 Augustus 2011 - 01 Oktober 2011

Rotterdam - Istanbul - Rotterdam

22 Augustus 2011 - 02 September 2011

Reisje langs de Rijn

Landen bezocht: